Saturday, April 12, 2008

INI SEJARAH KITA







Ummat menderita..dimanakah kita?

together, let's bring back islam!!

3 comments:

biskut marie said...

ala..hBO..orang baru nk uploadkan tao.. =)

sukerr sgt klip ni... =)

HbO said...

btul, setuju sgt2..
amat menikam kalbu..amat mendatangkan kesedaran...
ingin aku beritakan kepada seluruh dunia..!!

anyway, this latest layout is nice..=)

Panglima Kungfu said...

salaam...
juz nk share dgn you all..dr sebuah video yg sy ada, "Rintihan Umat Islam...Sampai bila lagi??"..rasenya cukup kut..ini je yg sempat sy type dlm video itu utk share dgn you all..ermmm..rase hiba juga bila mendengar kata2 dr seorang hamba Allah yg berbangsa arab..kebanyakan kita hanya byk memberi bantuan ngn kekewangan..bknnya mempertahankn dan menyelamatkan mereka..
(beliau berucap dgn nada yg hiba, nangis, marah pun ye juga)..ramai yg dah lalai..

Nabi SAW bersabda:
"Kelak, umat-umat lain akan mengerumi kalian seperti orang-orang yang lapar mengerumi hidangan mereka." Salah seorang bertanya: "Adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu?" Nabi SAW menjawab: "Tidak, pada ketika itu bilangan kalian ramai, namun kalian adalah seperti biuh di lautan. Allah akan menghilangkan perasaan takut dari hati musuh kalian dan Allah akan mencampakkan 'Wahn' ke dalam hati kalian" Salah seorang bertanya: "Apakah itu Wahn, wahai Rasulullah?" Nabi SAW menjawab: "Cintakan kehidupan dan membenci kematian" [Abu Dawud dan Ahmad]

Kami telah mendengar kata-kata pemerintah dan ulama Iran. Memberi amaran kepada Amerika agar tidak menyentuh tempat-tempat suci di Najaf dan Karbala. Sungguh pelik kata-kata ini dan Islam apakah ini wahai pemerintah Iran?? Adakah Najaf dan Karbala itu lebih mulia dari Kaabah??

Tidakkah kalian ketahui bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda, "Kehancuran Kaabah itu adalah lebih kecil di sisi Allah berbanding pembunuhan seorang Muslim".

Apakah batu-batuan lebih mulia bagi kalian berbanding darah kaum Muslimin?? Islam apakah yang kalian serukan??

Dan Quran apakah yang kalian imani?? atau apakah kalian membaca dengan pandangan Amerika?? Dan memahami Islam melalui pemahaman Amerika??

Atau apakah Islam yang kalian ikuti ini tidak mengandungi ayat Allah apabila Allah mengatakan: "Dan sekiranya mereka meminta pertolongan kalian(ketika mereka diserang) kerana Islam. kalian mestilah menolong mereka".

Atau apakah Islam yang kalian ikuti tidak mengandungi sabda Rasulullah; "Seorang Muslim itu adalah saudara Muslim yang lain. Ia tidak menzaliminya"

Lantas, pengkhianatan apakah ini wahai pemerintah Iran??dan bagaimanakah kalian akan bertemu dengan Allah kelak??Dan apakah yg kalian akan katakan kepadaNya?? Apakah yg kalian akan katakan??

Apabila anak2 afghanistan, Palestin dan Iraq membuat tuntutan ke atas kalian di hadapan Allah dan kalian mendakwa bahawa kalian bersama dengan Islam. (continue on 00:25:56)