Friday, July 24, 2009

Episode 1 - seorang 'dia'

Bismillahirrahmanirrahim…

In the name of Allah, The Most Gracious The Most Merciful.

Kala dahulu..waktu aku mula2 terima pendedahan..pencerahan tentang ilmu2 dunia islam..ilmu2 yg aku sungguh rasa ‘knp aku baru tahu sekarang???!!!’

Aku masih ingat ketika itu..betapa rasa semangatnya…ingin rasanya ku beritahu satu dunia..kerana aku tidak mahu..bila sudah tua, bila sudah lanjut usia..dan entah sempat atau tidak seseorang itu tahu dan sedar hakikat sebenar hidup ini. Dengan ntah dari mana semangat berkobar2 utk memberitahu rakan2, adik abang mak abah tentang perkara ini.

Hey tahu tak..kisah sejarah dari rasulullah sampai khalifah abu bakar omar usman ali...selepas tu ada sambungannya lagi sampai sekarang?

Hey tahu tak..kehidupan kita ini...fasa kehidupan kita sekarang ini..sama dan telah berlaku pada fasa2 kehidupan zaman2 lalu? Tahu tak? Sedar tak? Kita ni di peringkat Mekah?

Hey sedar tak..kalau awak tak beritahu orang...kalau tiada kakak2 ni beritahu awak..sampai ke-tua lah awak tak tau? Awak perasan tak? Awak sedar tak awak ada tanggungjawab..awak ada kerja untuk beritahu kpd mereka-mereka yg tidak tahu itu lagi?

Awak sedar ke..kat Malaysia tu saaangattlah ramai lagi manusia yg tidak tahu ttg hal ini? Sedangkan awak sendiri 'tahu' bila awak sudah tidak di Malaysia..awak di obersea.

Ah malas ah..hal kau,kau..hal aku,aku...begitu?

Kalau tiada orang kenalkan lagu 1924 tu kat awak..sampai dewasa lah awak sibuk dgn lagu2 hot.fm hitz.fm sume tu.

Kalau tiada orang bentang ISK tu..sampai ketua mmg awak takkan tahu mungkin sbb awak malas dan tak endah pun sejarah-sirah ini. Ah bosan!

Kerna itu..sejak hari pertama kutahu..ku nekad..akulah yg akan membentangnya suatu hari nanti...

insyaAllah...kan Allah...kan my dear...my love...


Kisah seseorang yg baru kukenal....


3 comments:

Anonymous said...

syukuran..
mudah-mudahan berjaya..

hidden_fareha said...

Allahukabar......

Bulih.. cuti summer ni, kak intan dari melbourne akn bagi ISK kat adik2..

Saya akan terus menanti...

Saya sayang awak fillah...

Awak kena terus kuat tau intan...

"Allah sekali-kali tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan kamu sekarang ini, sehingga Dia memisahkan yang buruk dari yang baik. Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendakinya diantara rasul-rasulNya. Kerana itu, berimanlah kepada Allah dan rasul-rasulNya, dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar" (3:179)

biskut marie said...

;)

ni kisah seoranng 'dia' lah dear...

tapi..insyaAllah...summer ni..
Kekuatan hanya dapat bila bergerak kan..
"...ketika mereka berdiri.." 18:14 =)