Friday, March 13, 2009

khatirah mlm hari.

Aku terganggu.
minda dan hati terganggu.
hati teringin ke sana sejak hari pertama melihat gambarnya. apatah lagi setelah mendapat ajakan, lagi teruja hati ini ingin ke sana. ternanti-nanti akan hari itu. sudah set siap-siap dalam planner. mohon jgn ada gangguan.

Aku terganggu lagi..
kerana gangguan yg kuharap tiada muncul. tiba2 muncul.
dalam bentuk yg spt arahan ibarat aku tiada punya pilihan.
muncul sgt tiba2 dikala hati riang kerna esok jumaat. 2 hari lagi aku ke sana.

Aku amat terasa terganggu.
Ku ulang2 otitis external. otitis media. antibiotic .phenazone benzodiamine .ear drops. tak berganjak dari slide itu.

hingga terdetik di hatiku..
oh Tuhan..begitu hinakah aku hingga aku tidak layak memasuki rumahMu?
rumah yg sentiasa dipenuhi malaikat-malaikat itu?
ampunkan aku.
aku tidak bersangka buruk terhadapmu oh Tuhan.
pasti ada hikmah di setiap kejadian yg berlaku.
tiada yg kebetulan.

dan..
aku pasti tidak akan putus asa.
akan terus berusaha.
kerana usaha itu sunnatullah.
hanya natijahnya padaMu.

nyte.




penulis: muslim Y

2 comments:

About Me said...

hmmm

Anonymous said...

slmt dtg ke tanah yg dilimpahi keberkatan dan laman-laman yg dipijaki oleh para anbia..muga dirimu terpilih olehNya utk hadir ke sana..
=)