Monday, March 16, 2009

sungguh-sungguh.

Prinsip manusia,

when there is a will..there is a way!
yg bulat tidak akan dtg bergolek..
alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan...
bersusah-susah dahulu, bersenang senang kemudian.

satu lagi prinsip :

Jika kita bersungguh-sungguh pasti Allah lebih bersungguh-sungguh dengan kita.

Kekuatan hati, kekuatan langkah, kejituan azam dan semangat, semua ini hanya... saya ulang HANYA akan lahir dari Allah. Jika ada hak Allah yang berbaki, jika ada hak Allah yang masih belum kita lunaskan, jika ada hak Allah yang kita buat cincai. Ketika itulah kita terus kan diuji dengan ujian meruntun jiwa dan perasaan.

Jika kita mahu Allah selesaikan hak kita, tunaikan hak kita kepadaNya. Jika kita masih lagi diuji dengan ujian meruntun perasaan, itu tandanya ada lagi hutang Allah yang belum kita langsaikan. Selagi nyawa di kandung badan, selagi kita masih hidup di dunia ini, langsaikan cepat-cepat, kerana khuatir kita tidak sempat melangsainya dan kita akan dibangkitkan dengan golongan mereka yang lalai.

Di ketika hak Allah kita selesaikan, InsyaAllah Allah akan beri kita hak kita. Allah akan beri hati yang tidak takut dan tidak sedih... sebab kita adalah wali Alah. (Yunus:62) Jangan bazirkan masa, usia, dan perasaan kita dengan cuba menyelesaikan persoalan yang kita tidak bisa selesaikan. TUNAIKAN HAK ALLAH SEKARANG.

Ya Allah, kurniakan lah aku cinta Mu, dan cinta orang yang mencintaiMu, dan cinta amalan-amalan yang membawa aku kepada Cinta-Mu....

Penulis: Muslim Z

1 comment:

Panglima Kungfu said...

Salam...

"Jika kita bersungguh-sungguh pasti Allah lebih bersungguh-sungguh dengan kita."

Ini madah atau nas/dalil??

Waaa..legaaaaa mendengarnyaa..jika 'benar'(bkn menafikannya) disertakan nas-nas serta dalil-dalil, lagi best dan memotivasikan diri ini..

Kita akan merasakan ujian sama dalam mensucikan Deen Islam dan menerapkan Syariah Islam secara kaffah seperti yang dilakukan oleh Rasulullah, sahabat2 dan orang2 mulia sebelum kita. Cuma yg membezakannya adalah 'nilai' dan 'bentuk' pengujian itu. ia bergantung kpd kemampuan pd hambaNya. Allah tidak akan membebani sesuatu atas kemampuan hambaNya sendiri.

Mujur di Malaysia 'penentangan' dan 'penghukuman' terhadap pembela dan pemelihara agama Allah ini 'ringan' jika dibandingkan orang yg sebelumnya. Iaitu orang dahulu, pasti mati jika menegakkan dan mensucikan Deen Islam, tapi sekarang (di Malaysia) juz penjara dan tahanan lokap. Paling beratpun kena ISA.

Ambillah kesempatan ini. Syahid ganjarannya jika mati(mendapat hukuman atas apa yg dilakukan) ketika menyatakan perkara-perkata kebenaran(wahyu Allah) kepada musuh2 Allah.

Wallahulam..