Saturday, October 27, 2007

muslim sepenuh masa

soalan pertama : apa?
soalan kedua : bagaimana?
soalan ketiga : di mana?
soalan keempat: siapa?
soalan kelima : bila?
soalan seterusnya.......................................

jawapan pertama : seperti di bawah
jawapan kedua : seperti di bawah
jawapan ketiga : seperti di bawah
jawapan keempat: seperti di bawah
jawapan kelima : seperti di bawah
jawapan seterusnya......................................


hanya itu sahaja-hanya itu sahaja jalan-hanya itu sahaja jalan lurus-hanya itu sahaja.
hanya itu pilihan-hanya itu pilihan diberikan Allah-hanya itu pilihan terbaik-hanya itu pilihan.
tiada istilah ambil sikit-sikit,coet-coet,pilih-pilih,seronok-seronok,ikut-ikut,pengaruh-pengaruh.

he! itu jumud-ketinggalan-tok nye-tok nandok.

Tidak. ini bukan ke belakang. ini ke hadapan.ini jalannya, ini caranya, ini modennya, ini.ini sahaja.

Allah mengetahui sedang kita tidak ketahui, Dia tahu siapa kita dari kita tahu kita siapa, Dia tahu yang paling baik untuk makhluk yang diciptakan-Nya.

Bagus sangatkah kalau nak juga buat larangan-Nya. Sudah tahap tersangat-sangat baik?

Apa?

Aku? aku sedar aku siapa. aku sedar siapa aku.aku bukan siapa-siapa. aku masih berusaha. aku akan tetap berusaha. Masih banyak lubang. Masih banyak untuk ditampal. Tak layak untuk bersoal ini. Tapi aku yakin aku pasti ini yang terbaik. ini yang paling baik untuk aku untuk kamu untuk seluruh alam. Islam pasti menang.InsyaAllah

Kamu?

(maaf pada kekurangan)