Monday, May 12, 2008

umm...

O Allah... hapuskan dosaku..sungguh Engkaulah Al'afu..
dosa apakah ini...yg menutup hati...menggelapkan hati...aduh..

Wahai orang2 yg beriman! Mahukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yg dapat menyelamatkan kamu dr azab yg pedih?
Iaitu kamu beriman kpd Allah dan rasulnya dan berjihad di jalan Allah dgn harta dan jiwamu. Itulah yg lebih baik bg kamu jika kamu mengetahui. Niscaya Allah akan 1) mengampuni dosa2mu, 2) memasukkan kamu kedlm syurga yg mengalir di bawahnya sungai2 dan ke tempat2 tinggal yg baik di dalam syurga Adn-itulah kemenangan yg agung. Dan adalagi kurnia lain yg kamu sukai iaitu 3) pertolongan dari Allah dan 4) kemenangan yg dekat. Dan sampaikan berita gembira kpd org2 mukmin.


hanya berjihad di jln Allah dgn harta dan jiwa dpt mengampuni dosa...tetapi bukan penghapusan dosa semata yg diinginkan. Bukan pengumpulan pahala semata..
tetapi rahmat dan kasih sayangMu lebih ku utamakan ya Allah..


Allah SWT memasukkan manusia ke dalam Syurga hanya kerana kasih sayang dan rahmat-Nya. Rasulullah SAW pernah bersabda: "Manusia tidak dimasukkan ke dalam Syurga kerana amalannya. Maka Sahabat bertanya: Tidakkah juga engkau ya Rasulullah? Rasulullah menjawab, Ya,tidak juga aku. Aku dimasukkan ke Syurga kerana rahmat Allah."


Kalaulah kasih sayang dan rahmat Allah menjadi sebab kita ke Syurga, maka itulah perkaranya yang patut kita usahakan.Apa pun yang kita buat atau yang kita amalkan mestilah untuk menagih dan mendapat kasih sayang dan rahmat Allah.


ya Allah..sayangilah kami..peliharalah kami..lindungilah kami...
jgn Kau murka pd kami...
jgn ya Allah..

berikan kami kekuatan...kesabaran...

...

..

.


*sila jgn komen...esp non-solace*

No comments: